10. juuni 2015

KOHVI-KOLMAPÄEV! - kas ma olen liiga kriitiline?

*illustratsioon etsy.com

Ma ei ole kunagi olnud inimene, kes paneks teenindust tähele, kuid viimased aastad, olles ise klienditeenindaja, pööran sellele väga suurt tähelepanu ning pean seda uskumatult oluliseks. Klienditeenindaja on firma reklaamnägu. Sellest, kui hea või halb on teenindus, oleneb firma müük ning nii on see igal pool - mida parem reklaam, seda rohkem kliente ja kasumit. 

Ma olen korduvalt kokku puutunud lausa kohutava teenindusega - üks neist on Gnomo restoran Rocca Al Mare kaubanduskeskuses. Olen seal ikka ja jälle käinud, kuna seal on väga mitmekesine menüü ning tavaliselt kui mul on sushi isu, siis teistel hoopis pasta, hamburgeri isu ning seal saab kõike! Mida sealt ei saa, on hea teenindus. Saad hoopis nii kohutava, et nüüdseks pole ma sinna väga väga ammu sattunud ning ei soovitaks seda kaa. 

Kahjuks pean tõdema, et Coffee In putkades on mõnus teenindus ka harv nähtus. Mõned tüdrukud on lausa.. kurjad? Kulm on nii kortsus, et ega ma eriti midagi küsida ei julgegi... Aga mis mind kõige rohkem häirib - ma pean absoluutselt iga kord neid nii pingsalt jälgima, et nad mulle tavalise piimaga kohvi ei teeks. Ma olen reaalselt iga kord öelnud, et ''sojapiimaga oli...'' ja seda ka viimsel hetkel. Minul on veel sellega okei, mul ei ole laktoosi talumatus, ma lihtsalt ei soovi lehmapiima juua, aga väga palju on neid, kes ei talu laktoosi ning see, et klienditeenindaja 'unustab', võib hiljem kohvijoojale väga halvasti mõjuda. 
Nüüd ma siis igakord pingsalt jälgin neid, mis ei ole kindlasti neile tore, kui ma nende iga liigutust jälgin, aga no tõesti, ma pean iga kord ütlema, et kuule veits valesti läks :D Kas see on liiga palju tahetud, et ma saaks joogi õige piimaga? Enda meelest ei ole ma nüüd nii nõudlik... Mis te arvate?

 On olnud ka olukordi, kus minu käest küsitakse, et kas see frappe on jääkohv? Naeran, et jah, on tõesti (aga ise ta just selle tegi mulle minut aega tagasi). Ehk siis olen neid aidanud arvutisse asjade märkimisel kui ka õigete asjade kokku panemisel. Aga see ometi ei ole minu töö :D Mõni kord satuvad mulle ka kõige aeglasemad teenindajad. Okei, mulle ei meeldi rapsijad, kiirustada pole vaja, siis läheb kõik segamini, aga liigutada ennast vot nii nii aeglaselt, et mul juba imelik hakkab seal seistes, on juba liig. 
Lisan veel, et minu põhiline ostukoht on vanalinn.

Ma ei kirjuta pea üldse kunagi midagi nii negatiivset, aga kuna ma tahan olla aus, siis panin ka need mõtted kirja.  Tunnen end kui väike vingats, aga samas ka mitte :D ise püüan igapäevaselt pakkuda parimat teenindust ning alati võtan vastu asjakohase kriitika.

Midagi positiivset ka - selle nädala lemmik kohvijook on Caramel Cappucino Frappe!

Mis te arvate, kas ma olen liiga nõudlik? Mida teie ootate ühelt klienditeenindajalt?

13 kommentaari:

  1. Minu meelest ei ole sa üldse kriitiline,inimene peaks oskama teeninduse põhitõdesid aga kahjuks on nii,et enamus firmasid ei koolita oma töötajaid neile lihtsalt on oluline,et keegi teeks selle töö ära. Ma ise võtan kohvi tavaliselt vanalinna Caffeinest või Vertigo Gourmest siiani hea teenindus ja maitsev kohv olnud ;)!

    VastaKustuta
  2. Mul sama probleem. Ei tarbi lehmapiima ja absoluutselt iga kord pean teenindajale kullipilguga kuklasse vahtima, et ta ikka sojapiima kasutaks. Laktoositalumatu ja vegan olemine on kõige halvem kompott üldse, sest mul on ikka tõsine probleem, kui nad seda lehmapiima mulle topivad. Ma ei saagi aru, kas ülemused käsivad neil tavalist piima kasutada, kuna see odavam, või on tõesti nii palju hajameelseid teenindajaid?

    VastaKustuta
  3. Ei ole midagi liiga nõudlik, täiesti normaalse inimese mõtlemise ja soovidega. Klienditeenindaja puhul on oluline, et ta oskaks klienti kuulata. Eks see paariprotsendiliselt selline "kuulaja" amet jah, sest pead kliendi soovist ju aru saama ja kui soov jääb arusaamatuks, küsid lisaküsimusi. Kui meelest läheb, vabandad ja küsid uuesti, millise piimaga tahtis vms.
    Peamine on muidugi sõbralikkus ja rõõmsameelsus. Kui klienditeenindaja on ikka rõõmus oma tööd tehes, siis isegi kui ta midagi valesti teeb, on kergem andestada ja teda parandada. Kui torssis, siis noh.. ei taha väga näppida ja jääbki kehv maik suhu. :D

    VastaKustuta
  4. Coffee In'iga on mul tavaliselt nii, et kas teenindaja on suurepärane, lahke ja kiire või siis üldse mitte. Kahjuks viimasel ajal pigem seda viimast. Ega midagi hullu pole, ma ei lase enda tuju rikkuda, kuid vahel, kui on väga kiire ja kohvi tahaks ruttu kaasa haarata ja minna, hakkab teenindaja näpuga retseptis järge ajama ja seda mitu korda üle lugema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul sama! Täna hommikul oli väga meeldiv teenindus, kiire ja asjalik :)

      Kustuta
  5. Aga halloo, need inimesed saavad ülipisikest palka ja teevad seda tööd kogu oma muu elu kõrvalt. Väga kahtlen, et paljude elu eesmärk on töötada Coffe In'i putkas. Nii paljud teenindajad töötavad ajutiselt kooli või laste või muude tegemiste kõrvalt, sest ei ole midagi paremat leidnud. Euroopas on tavaline, et teenidajatöö on ajutine student job, aga tihti on siis palk ja/või tipp natuke mõistlikumad, kui meie palga ja elatustaseme proportsioonides.
    Mina küll ei oota, et keegi mulle 400€ eest kuus nagu päike vastu säraks. Tough life.
    Piima asja võiks teenindaja tõesti ise jälgida, aga mis parata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga ole hea, ütle, kui kauaks neil seda tööd üldse jagub, kui nad torssis ja tõredad on? 1) Kui laekub kaebusi, pole neil varsti selles asutuses kohta; 2) kui teenindus on ebameeldiv, väheneb klientuur ning ehk tuleb siis üleüldse otsad kokku tõmmata - tööd ikka pole. Loomulikult oleme me kõik inimesed, meil on paremaid ja halvemaid päevi ning on ebaõiglane, et üks võib kortsus kulmuga ringi käia, teenindaja mitte, AGA paraku klienditeenindajal on viisakus, lahkus ja naeratamine kui töölepingu (kirjutamata) osa.

      Kustuta
    2. Mina olen vist see loll, kes ootab klienditeenindajalt ALATI naeratust! Kõik valivad oma teekonnad ise ning kui inimene on valinud teeninduse enda tööks, siis üks elementaarne asi on tähelepanelikkus ja naeratus, olen nõus, et see on töölepingu kirjutamata osa.

      Kustuta
  6. Vanalinnas liikudes soovitan Gourmet Club'i kohvitama minna, seal on laktoosivaba piima, sojapiima ja tavalist piima ning kõike saab ka kaasa osta!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh soovituse eest, see jääb mulle põhimõtteliselt teepeale tööle minnes :)

      Kustuta
  7. Ma ei tarbi ka lehmapiima ja samuti iga kord kullipilgul jälgin, et seda ei kasutataks. Ükskord teenindaja vahustas juba tavalise piima ära ja siis kui tegin märkuse, küsis, et "Mis ma pean selle nüüd minema viskama vä?" Nagu sorry...
    Samas ma tean ka, et nad erilist koolitust seal ei saa nii, et ainult teenindajaid ma ei süüdistaks jookid mittetundmises. Kala mädaneb peast. :) Sõbralikkusega muidugi hoopis teine teema. Aga kui kohvisõber oled, siis ma soovitaks ka Caffeine. Super teenindus ja lai valik kohvijooke.

    VastaKustuta
  8. Mina olen ka hea teenindusega ära hellitatud. Eelkõige enda poolt. Kunagi Paidest kolisin Tartusse, tundusid kõik kleinditeenindajad nii toredad võrreldes Paidega. Ja siis hakkasin ise üheks. Ja oli mis oli, iga klient oli minu jaoks oluline ja tema süü ei olnud, et minul paha tuju oli või mis iganes. Ikka andsin endast kõik, et oleks viisakas ja sõbralik. Olen aja jooksul ka enda kõrvale inimesi "koolitanud" ja nõuan neilt suht palju. Just viisakuse osas.
    Ja nüüd toovad teed mind tihemini Tallinna ja no täitsa lõpp, ma ei kannata sealset teenindust hetkel välja! Olen sattunud ka paari väga hea otsa, aga... Enamjaolt...
    No ja muidugi, ega me, kleinditeenindajad, just miljoneid ei teeni. Aga kes selles ikka süüdi on. Ise teen seda tööd. Ei saa ju ulmeliselt kõrgeid palkasid ka lihttöölistele anda, kes sisuliselt midagi oskama ei pea. Siinkohal solvan ka iseennast, sest olen mitmes kohas olnud klienditeenindaja ja kuigi töö on kohati ka raske ja jalad valutavad ja pikad päevad ja sada häda - uskuge, ma oskan vinguda saja eest - siis tegemist ei ole siiski raketiteadusega.

    Nõuame viisakat klienditeenindust 2015!

    VastaKustuta