17. juuni 2015

KOHVI-KOLMAPÄEV! - vahepeal tuleb lihtsalt jutustamise isu...


Avastasin, et polegi nii kerge iga nädal midagi huvitavat sellel teemal kirjutada. Võin öelda, et viimati jõin Mocha Frappe'd ning see oli üsna vastik, kuna peale panti korralik hunnik võlts-vahukoort, mis maitseb kui võlts-magus-veider-vahukoor. Aga see mu enda süü, et õigel hetkel ei taibanud öelda, et sorri, seda ma ei soovi. Küll aga lugesin marimelli blogist üht ammust postitust CoffeeIn'i teemal, kus oli väga väga suur arutelu ning sain palju uusi asju teada, ka näiteks seda, et kõiksuguste asjade kogused on loetud ning mulle jäi siis mulje, et ma pean selle vahukoore vastu võtma! :D Võibolla san valesti aru, aga ma niikuinii uimerdasin liiga palju, et üldse midagi tähele panna.

Teenindus oli muidugi super tore! Eks ikka nii, et kui oma süsteemist halvad asjad välja öeldud (kirjutatud) saad, siis näed koheselt midagi positiivset. Nii siis saingi nii armsa teeninduse osaliseks. Tegelikult ei olnud seal midagi eraldi märkimisväärset, aga võrreldes eelnevate kordadega oli lausa lust ja lillepidu - sain sojapiima nagu niuhti, naeratati, tervitati ning kõiksugused muud elementaarsed viisakusreeglid olid paigas.

Nendel päevadel, kui Telliskivis tööl olen, siis ma kohvi ei joo - lihtsalt mitte ühtegi vajalikku putkat ei jää mul tee peale. Seega päevadel, mil kesklinnas toimetan, ootan juba, et enne tööpäeva algust ühe korraliku kofeiini laksu kätte saaks! Minu puhul siis pigem suhkrulaksu...

Praegu olen Telliskivis ja vist varsti ostangi endale ühe mandlipiimaga kohvi! Tegelikult pidi siin juba jääkohvi ka saama... hmmm :) Külmal ajal on mul loll komme juua kohvi söömise asemel (emme, ära loe!). Aga tõsiselt.. kuum kohvi sisse ning jälle kannatab mõnuga edasi tööd teha. Ja siis ma imestan, et nagu kribu välja näen :D

Okei, see postitus ei tule niikuinii kõige asjalikum, nii et tõmban otsad kokku ning lähen varsti hoopis Les Petites poodi pildistama. Varsti juba näete pilte blogis :)

olge mõnusad!
Marili

4 kommentaari:

  1. Marili armas, kas mul on siis täna võimalus Sind näha? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuule ma hüppan sealt Wabadusest siis korra läbi jaa :)

      Kustuta
    2. Supah! Tule siis meie lauda. :)

      Kustuta
  2. Tere,
    Töötan CoffeeIn'is leti taga juba mitu aastat ning võin öelda, et ei kasutata võlts vahukoort. Kasutatakse igalpool värskelt Alma vahukoort, millele lisatakse ise maitseks olenevalt sifooni suurusest(800ml v 400ml) kas 1 või 2 teelusikat valget suhkrut ja pool või veerand teelusikat vaniljesuhkrut.
    Menüü jooke tehakse retsepti järgi. Mocha Frappe(espresso, piim, shokolaad, jää, vahukoor)ning, kui klient seda jooki tellib, siis eeldatakse, et ta ka soovib vahukoort või avaldab soovi, midagi laadset saada vahukooreta. Sest kuna me teeme inventuuri korra kuus, oleks vaja, et kassast läbi löödud saaksid ka toorained, mida reaalselt kasutatakse, et ei ajaks laoseisu väga sassi(laoseis võiks olla reaalsele seisule võimalikult vastav, nii kergem inventuuri läbi viia kõigil) :) Vahukooreta on see jook Külm Latte kliendi soovil siis, kas tumeda või heleda šokolaadiga, kassast läbi lüües on siis hind sipa teine. Muidugi, ei pea klient teadma, kuidas täpne nimetus on, aga kindel soov võiks olla kasvõi teenindaja abiga välja selgitatud enne joogi valmistama hakkamist, nii välditakse olukorda, kus klient saab joogi, mis ei ole tema maitsele, aga menüü on lai ja tegelikult saab barista abiga kombineerida enda maitsele vastava joogi. Suureks abiks on ka CoffeeIn'i äpp, mida google playst saavad alla laadida Android'i ja Iphone'i omanikud, seal on menüüjookide kirjeldused, lähimate kohvipoodide asukohad, nende avamisajad jms näha.
    Marimelli blogis oli vist see teema, et ta ei saanud kuupakkumise jooki vahukooreta. Iga kuu on erinev pakkumine, alati pole vahukoorega. Kui kuupakkumine on vahukoorega, saab seda kliendi soovil vähem lisada, aga kui täiesti ära jätta, ei ole enam tegemist selle joogiga, millele on ettenähtud 30%-ne soodustus. Jah, leti ees võib-olla tõesti ei mõista, mis mure on jätta see vahukoor ära ja kui oleks homne päev meil viimane, ma arvan, et ettevõttele ka poleks see probleem. Aga pakkumisi on ka teistes poodides, klient ei pea ostma soodusega toodet, kui ta ei ole tingimustega nõus. Aga nii kaua, kui maailma lõppu ei esine, sooviks iga ettevõte tegutseda oma reeglite järgi. Kui töötaja ütleb, et paraku nii teha ei saa, siis on natuke ebaviisakas kliendil edasi nõuda seda, enamasti barista pakub välja muid võimalikke alternatiive. Kui klient soovib oma jooki saada soodsamalt, kui kuupakkumine talle ei sobi, võib alati kasutada oma kliendikaardilt boonuspunkte ära, kui on neid sinna peale teenitud. CoffeeIn'i kohta võib leida igasuguseid jutte, ettevõtte on tegutsenud ka üle 10-ne aasta ja olnud esimeseks tööandjaks paljudele noortele. Kõige targem on küsida tegelikku kinnitust nendelt, kes hetkel leti taga töötavad mitte inimestelt, kes seal kunagi töötasid. CoffeeIN on innovatiivne, pidevalt arenev. See, mis oli kunagi, ei pruugi olla täna.
    Mis puutub inventuuri, siis kõik on okei mõistuse piires. Ja töötajad peavad jälgima, et kõik jääks ka mõistuse piiresse. Viimased 1.5a, kus ma töötan, on olnud puudujääk healjuhul kahel korral(seda ka max 10eur), sest me ikka jälgime, mis toimub meie kohvipoes.
    Kõike head!:)

    VastaKustuta