Pages

10. jaan 2016

''HOW TO STYLE YOUR BRAND'' II OSA


Mõnusat nädalavahetust!

Täna on eriliselt ilus päev, aga ka endiselt nina näpistavalt külm, seega ongi ideaalne aeg tegeleda tubaste tegevustega. Minu jaoks tähendab see blogi piltide tegemist, blogi kirjutamist ning oma brändiga tegelemist. Täna siis ühendame ideid ning nagu lubatud, tutvustan Teile seda imeilusat raamatut, mille Inglismaalt tellisin (ning lõpuks avastasin, et jee, Eestist saab ka seda...).

Tegemist on juba teise peatükiga, aga esimesest ma polegi kirjutanud... No worries, kõik on läbi mõeldud - alates teisest peatükist algavad abistavad küsimused ja ülesanded, mis aitavad brändi loomisele kaasa. Esimene peatükk võtab üsna laiahaardeliselt terve raamatu kiiresti kokku, selgitab peatükke ning tutvustab, mis see kirjatükk endast üldse kujutab. Üks hea nipp on esimeses osas küll. Nimelt tuleb silmad lahti ringi liikuda (mitte ninaotsaga telefonis) ja märgata erinevad brände, mis silma hakkavad. Näiteks minul jäid silma NOPis müslipakendid ja Tumbrlis ühed veinid, millel vägev kujundus. Soovitatakse siis kõik kas ülesse pildistada, alla laadida ning analüüsida, mis see on, mis meeldib. Kas värvid, kujunduselemendid, kirjafont? Läbi selle tehnika hakkad vaikselt aru saama, kuidas ka enda brändi jaoks need head omadused ära kasutada.


Aga nüüd siis teine peatükk - planeerimine. Kuna see raamat on inglise keeles, siis ma tõlgin teile esimese ülesande küsimused ära, nii hästi kui oskan. 

PS!PS! Enamus nendest küsimustest saab rakendada oma blogi peal! Mina kasutangi seda raamatut, et uuendada oma blogi, kui ka oma isiklikku brändi luua. 



Esmalt, defineeri oma eesmärk - võta rahulikult aega, et mõista oma brändi/blogi sisu ning millega sa tahad silma paista. Mis mulje tahad klientidele/lugejatele jätta? Mis on su tugevad küljed ning mida saab hoogsalt arendada? On suur vahe, kas tegemist on pealiskaudselt ilusa brändi/blogiga või millegiga, kus on sisu, tõeline tähendus ja hing.

Haara märkmik, pastakas (või eelistad Wordi) ning vasta järgnevatele küsimustele, neid tõesti analüüsides. Mõned on väga spetsiifilised, aga need aitavad tulevikus järgmisetele peatükkidele hoogsalt kaasa!

1. Mis motiveerib sind oma brändi (blogi) stiliseerima/ümber kujundama?
Kas tahad, et sind võetakse tõsisemalt või hakkad alles ''oma asja'' tegema? Võib-olla soovid hoopis suuri muutusi ning tahad, et su bränd/blogi seda kajastaks? 
    

2. Mis on su eesmärk selle projekti jaoks?
Kuidas sa tead, et see õnnestub? Kas sa tõmbad ligi valesid kliente/lugejaid? Püstita endale TARK eesmärk, mis on ka tõeliselt tehtav ja spetsiifiline.


3. Millega sa tegeled, mis on su põhilised oskused?
Tegemist võib olla veidra küsimusega, sa ju teed juba seda, mida oskad, aga kannatust. Mõtle rahulikult, kus sa praegusel hetkel asud ning kuhu minna tahad. Kui sa oleksid tuntud ainult ühe asja pärast, mis see oleks?
 Kas sa teed seda, mis sind üdini inspireerib (kas sa kirjutad sellest), Kas on mõni ala, mida sa üldse ei puuduta, aga tahaksid? Nüüd on see võimalus asja fookusesse saada ning ka iseennast uuesti leida!


4. Mis sind eristab teisest? Millega sa silma paistad?
Võta hetk ja pane kirja, mida sina teed paremini, kui teised. Mida sa teistele pakud? Mida tahaksid pakkuda?


5. Kes on su põhilised kliendid/lugejad? Mida nad sinult saavad?
Analüüsi oma kliente/lugejaid ning mõtle, kuidas neid rohkem võiks olla. Miks on nemad just parimad? Mis isikuomadused neil on?


6. Kas on mingit tüüpi kliente/lugejaid, keda sa praegusel hetkel ei tõmba? 
Keda sa tõeliselt tahaksid enda kliendiks/lugejaks? Millistes teistes meedia väljaannetes tahaksid kajastust saada (blogid, ajakirjad jne). 


7. Mis on su äri/blogi juures sinu jaoks kõige inspireerivam?
Kas oled selle peale mõelnud, mis on see, mis sind paneb liikuma, kirjutama, pildistama? Kas on mõningaid asju, mida saaksid oma äris/blogis muuta, et saaksid teha ise rohkem neid asju, mida armastad ning vähem neid, mida tegelikult teha ei tahaks..


8. Mis väärtused juhivad su äri/blogi?
See küsimus on suhteliselt kindlasti üks tähtsamaid... Miks sa teed seda, mida teed?
Mõne jaoks on sellele vastamine kerge, mõni aga leiab, et polegi nii lihtne, kui tundub. Soovitan selle peale pikalt mõelda. Mäletate küll neid kümneid ja kümneid blogisid, mis järsku tekkisid, sooviga vaid tasuta asju saada. Väga lühikese leegiga põlesid nad kõik.  Aga miks sina seda teed?


9. Mille poolest sa tahad tuntud olla?
Kõik see pikk mõtlemine ning küsimustele vastamine jõuab sellise lihtsa küsimuseni - mille poolest sa tahad tuntud olla? Võta arvesse kõik oma teadmised, tagasiside, sotsiaalmeedia. Mida teed sina teistmoodi kui teised? Mis teeb sind unikaalseks? Kui inimesed näevad sinu äri/blogi, mille järgi nad otsustavad, et see on teistmoodi, vägev, arenev ning huvipakkuv? Kuidas uus brändi/blogi identiteet aitab sulle kaasa?


10. Kelle tähelepanu täpsemalt see uus brändi/blogi identiteet haarama peaks?
Ole endaga aus. Mõtle, kellele sa tegelikult muljet avaldada tahad. Mõtle kaugemale klientidest/lugejatest. Võib-olla on tegemist su armastatud ajakirja toimetajaga või mõne sulle huvi pakkuva firmaga. Ole nii täpne kui saad ning tee nimekiri nendest inimestest/brändidest ning mõtle, mis sorti asjad neid pahviks löövad.


11. Kuidas sinu kliendid/lugejad tundma peaksid, kui su värskelt kujundatud brändi näevad?
Kujuta ette, et sa oled just oma imeilusalt stiliseeritud veebisaidi/blogi ülesse saanud või annad kellelegi oma värskelt prindist tulnud visiitkaardi. Kuidas nad ennast tunnevad? Mida sa sinu brändist/blogist arvama peaksid?


12 (viimane, jee!). Kuidas sinu uus brändi/blogi identiteet peegeldab su suurt visiooni?
See viimane küsimus peaks sind õhutama mõtlema suurelt ning unistama. Kuhu su tee sind viib? Mõtle niiiiiii suurelt, kui saad, kui poleks ühtegi piirangut. Kuhu su bränd/blogi sind välja viib, milliste võimalusteni? 





Tehtud! See oli vast vägitükk, eksole? Loodetavasti on sul mõttetööd tükiks ajaks. :)

Ootan ka väga tagasisidet, kas sellised postitused on üldse huvipakkuvad? Muidu ma tõlgin neid vaid iseendale ning see pole tegelikult üldse mõistlik ajaplaneerimine :) Niiet palun andke teada!

Marili

5 kommentaari:

  1. Muidugi on huvipakkuvad. Antud teema ehk siis brändi lahtimõtestamine, loomine, kujundamine, on mindki viimasel ajal huvitama hakanud ja mõtteis mõlgub idee endale sama raamat osta, mistõttu on päris hea enne ostu tegemist läbi su blogi sellega veidi põhjalikumalt tutvuda :)

    VastaKustuta
  2. On ikka huvitav: ühelt poolt on hea jälgida, kuidas Sa (ja blogi) arened, teisalt meeldib kuulda, mida brändinguks tänapäeval soovitatakse. Mulle meeldiks lugeda, mida Sa ise neile eeltoodud küsimusele vastaksid (või mõnele neist, sest on arusaadav, et kõigest ei taha ehk avalikult kirjutada)...

    VastaKustuta
  3. Täiesti toeatan selliseid postitusi sest väga huvitav on lugeda neid ja praegusel momendil väga kasulik info :)

    VastaKustuta
  4. Aitähh teile :) Võtan kindlasti soovituse arvesse, et kirjutaksin rohkem ka enda vastustest! Võib-olla siis järgmistele küsimustele, millest juba varsti kirjutan!

    VastaKustuta

Copyright @ STORY TELLING. Blog Design by KotrynaBassDesign